×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
۲۰ پروژه آبفای گیلان افتتاح و بهره برداری شد

 به گزارش خط گیلان ، رئیس هیأت مدیره شرکت آب و فاضلاب استان گیلان گفت: احداث ۴ واحد ایستگاه بالاآورنده فاضلاب در رشت و انزلی و اجرای بیش از ۱۲ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در رشت و نصب ۱۹۸۵ فقره انشعاب فاضلاب و همچنین نصب و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب مسکن مهر ۷۶ واحدی سیاهکل از اهم پروژه های قابل افتتاح در راستای دفع بهداشتی فاضلاب در ایام مبارک دهه فجر می باشد.

سید محسن حسینی افزود: تا پایان برنامه ششم توسعه جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی به ۹۹.۹۷% و جمعیت تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب به ۷۲.۸% خواهد رسید که معادل ۱۱۷ هزار اشتراک در حوزه آب و ۷۱ هزار مشترک در حوزه فاضلاب بر جمعیت تحت پوشش خدمات این شرکت افزوده خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان هدف از اجرای این پروژه ها را ارتقاء بهداشت عمومی و حفظ سلامت جامعه اعلام کرد واظهار داشت: وزارت نیرو نیز در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در ۳۱ استان ۲۲۷ پروژه را با اعتباری به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان تا پایان سالجاری افتتاح و بهره برداری خواهد نمود.

حسینی افزود: به لحاظ برخورداری جمعیت تحت پوشش خدمات آب شهری، آستارا از میانگین استان بالاتر است و در راستای طرح تأمین آب آستارا دو طرح کوتاه مدت و بلند مدت در دستور کار است که اجرای خط انتقال جهت جبران کمبود آب خام تصفیه خانه بهارستان در هفته دولت به بهره برداری رسید.

وی همچنین تصریح کرد: در پروژه رینگ آب دور شهر آستارا نیز ۵۵۰۰ متر خط انتقال با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال اجرا شد که هدف از اجرای آن تأمین آب آشاميدني شهرآستارا و ارتقاء کمیت وکیفیت آب می باشد و جمعیتی معادل ۱۵ هزار نفر از آن بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان با اشاره به طرح آبرسانی از رودخانه چلوند به آستارا با اعتبار ۲۱۸ میلیارد تومان خواستار پیگیری نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی جهت تأمین اعتبار این پروژه از ماده ۵۶ شد.

وی در خصوص طرح فاضلاب شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: یک دستگاه پکیج به ظرفیت ۱۰۰۰ مترمکعب در مرحله برگزاری مناقصه است و بدلیل موقعیت خاص آن به روش EPC اجرا خواهد شد که با افتتاح و بهره برداری از آن مردم عزیز شهرستان از مزایای این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.