×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
لزوم آمادگی همه دستگاه های اجرایی جهت مقابله با بحران برف احتمالی

 به گزارش خط گیلان ،دکتر میرشمس مومنی زاده، در جلسه مدیریت بحران این شهرستان که در مکان فرمانداری رشت برگزار شد، با اشاره به احتمال بارش برف سنگین در چند روز آتی، اظهار داشت: با توجه به مشکلات کنونی جامعه، نیاز به برگزاری جلسه مجدد در خصوص مدیریت بحران احساس می شود؛ تا با کسب اطلاعات دقیق از میزان حجم بارش و نیاز به ایجاد آمادگی متناسب با این بارش ها، از بروز مشکل برای مردم جلوگیری شده و زندگی جاری آنان به دلیل بارش برف، با اختلال مواجه نگردد.

وی بر آمادگی تمامی دستگاه ها تاکید کرد و افزود: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران در زمان های گذشته و تجارب موجود، همه ی دستگاه های ذیربط، باید با آگاهی کافی نسبت به بانک اطلاعات خود، احصاء آمار ماشین های مورد نیاز در دو بخش دولتی و خصوصی و اطمینان از صحت کارکرد ماشین آلات و همچنین تاکید بر در دسترس بودن کلیه عوامل انسانی در زمان بروز احتمالی هرگونه بحران و تعدیل مشکلات، آمادگی داشته باشند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به نقش ادارات و دستگاههای خدماتی چون ادارات آب، برق، گاز و مخابرات در هنگام بروز بحران، اظهار داشت: اکیپ‌های فنی این ادارات باید ضریب آمادگی خود را جهت پیشگیری از بروز اتفاق و شتاب در رفع مشکلات در صورت وقوع حادثه، بالا ببرند.

دکتر مومنی زاده افزود: جایگاه های سوخت، نانوایی ها و محل اسکان افراد جا مانده مانند گردشگران، مسافرین و شهروندان باید در آمادگی کامل قرار داشته باشند و فرمانداری نیز ضمن حفظ آمادگی لازم از دیگر دستگاه های شهرستان نیز انتظار امدادرسانی همه جانبه و میدانی را خواهد داشت.

وی در پایان با تاکید بر نقش محوری بخشداران و شهرداران در هنگام بروز بحران، از آنان خواست: با توجه به موضوعات مطروحه در این جلسه، با برگزاری جلسات ستادی و فنی در بخش ها، آمادگی لازم را در تمامی زمینه های مذکور، ایجاد نمایند.

فرماندار رشت اضافه کرد: در صورت وقوع هرگونه حادثه ای تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان باید از آمادگی کافی برخوردار باشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.