×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پوشش اجباری بیمه ، حمایت از اقشار کم درآمد است

به گزارش خط گیلان ،دکتر علی اکبری با اشاره به مراحل اجرایی طرح پوشش اجباری بیمه گفت: از ۱۳ آبانماه امسال پوشش اجباری بیمه آغاز شده است .

وی افزود: از آغاز اجرای این طرح تا کنون بالغ بر ۱۰۷۱۳ نفراز استان گیلان درآزمون وسع شرکت کردند تا بتوانند از دفترچه بیمه سلامت برخوردارشوند.

وی اضافه کرد: قانون، ارزیابی آزمون وسع را برعهده وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی قرار داده است .

دکتر اکبری در موردجزئیات آزمون وسع گفت: برای پوشش اجباری بیمه پایه سلامت همگانی افراد جامعه سه دسته تقسیم شدند، دسته اول شامل افراد کم درآمد در دهک های یک ، دو و سه هستند که درآمد آنها ۴۰ درصد حداقل دستمزد مشمول تامین اجتماعی است ، حق سرانه بیمه آنها را دولت تأمین و پرداخت می کند.

وی افزود: دهک های ۱ و ۲ و ۳ برای استفاده از این مزایا تا پایان سال جاری می‌توانند با نام نویسی در سایت یا مراجعه به دفاتر پیشخوان ازدفترچه بیمه سلامت به صورت رایگان بهره مند شوند .

وی اضافه کرد: چنانچه به هر دلیل و علت افراد این دسته جامعه تا پایان سالجاری موفق به نام نویسی نشدند این بدان معنا نیست به آنها دفترچه داده نخواهد شد بلکه آنها نیز می‌توانند با پرداخت هزینه ها از دفترچه بیمه سلامت بهره مند شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان در مورد دسته دوم ودهک چهارم گفت: بر اساس آزمون وسع اگر منابع درآمدی آن ها بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد حداقل دستمزد مشمول قانون کار باشد این افراد فقط ۵۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و پنجاه درصد مابقی را دولت تامین و پرداخت خواهد کرد.

وی افزود: دسته سوم افرادی که دهک ۵ به بالا قرار دارند و بر اساس خود اظهاری و آزمون وسع و بررسی‌های لازم اگر درآمدی معادل حداقل دستمزد تعیین شده را داشته باشند باید ۱۰۰ درصد حق سرانه بیمه را پرداخت کنند. 

وی اضافه کرد:این افراد به ازای هرنفر ۵۸۰ هزار و۸۰۰ تومان سرانه حق بیمه به مدت یک سال تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان قرار خواهند گرفت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.