×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
احسان و خدمت به مردم از راه های رسیدن به تکامل معنوی است

به گزارش خط گیلان ،آیت الله رسول فلاحتی با حضور در اداره کل کمیته امداد استان در جمع مدیرکل و جمعی از مدیران، معاونان و رؤسای ستادی و شهرستانی این نهاد با اشاره به اینکه کمیته امداد از آغاز تاسیس تا کنون خدمات ارزنده ای به قشر محروم جامعه ارائه کرده است اظهار کرد: فعالیت های این نهاد مقدس که به نام حضرت امام (ره) مزین شده، به قدری است که شعبه های آن در برخی کشورهای خارجی هم به نیازمندان خدمت ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه هیچ افرادی مانند امدادگران کمیته امداد با قشر محروم جامعه در ارتباط نیستند، بیان کرد: مسیر خدمت رسانی به مردم به ویژه نیازمندان مسیر مقدسی است که رضایت الهی را به دنبال دارد.

امام جمعه رشت، خواستار افزایش مهارت آموزی مددجویان کمیته امداد شد و تصریح کرد: هر اندازه خانوارهای تحت حمایت از لحاظ مهارتی پیشرفت داشته باشند می توانند در اجرای طرح های اشتغال زایی موفقیت بیشتری را کسب کنند و به همان میزان هم از آسیب های اجتماعی فاصله می گیرند.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ظرفیت خوب روستاهای گیلان برای اشتغال زایی، بیان کرد: بسیاری از خانوارهای ساکن در روستاها شرایط ایجاد شغل مانند پرورش ماهی، مرغ و اردک یا حتی نهال کاری را دارند اما راهنمایی و مشاوره لازم را باید دریافت کنند تا بتوانند به اجرای طرح اشتغال بپردازند و کمیته امداد در این مسیر اقدامات خوبی انجام داده است.

وی، خدمت رسانی به نیازمندان را یکی از راه های رسیدن به کمال معنوی عنوان کرد و گفت: توجه همیشگی به خدای متعال و توسل به ائمه اطهار(ع) از دیگر راه های رسیدن به کمال انسانی و معنوی است زیرا توسل به ائمه اطهار(ع) رشته ارتباط بین مخلوق و خالق است .

نماینده ولی فقیه در گیلان با قدردانی از تلاش های کمیته امداد در رفع مشکلات محرومان، خاطرنشان کرد: این نهاد نمی تواند همه نیازهای محرومان را برآورده سازد اما با گوش سپردن به درد دل های مراجعه کنندگان که در برخی موارد فقط نیاز به شنیده شدن دارند آنها را از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون می کند.

آیت الله فلاحتی با تاکید به اهمیت تکریم نیازمندان، یادآور شد: کمیته امداد همواره به این مقوله توجه کرده و به توصیه خدای متعال در قرآن کریم و اهل بیت (ع) جامه عمل پوشانده است.

وی به استعداد برای کشت چند مرتبه در اراضی کشاورزی گیلان اشاره کرد و گفت: غصه می خورم  از اینکه  برخی از مردم گیلان به دلیل نیاز مجبور می شوند زمین خود را بفروشند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.