×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حضور ۴۰۰ ناشر در پانزدهمین نمایشگاه کتاب گیلان

 به گزارش خط گیلان ،دکتر فیروز فاضلی در نشست رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه گیلان در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد استان اظهار داشت: این نمایشگاه از ۲۶ آبان تا اول آذر برگزار می شود و ساعت بازدید نمایشگاه نیز ۱۰ صبح تا ۸ شب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه یکی از بزرگترین رویداد فرهنگی هر استانی نمایشگاه کتاب است، افزود: نمایشگاه کتاب مکانی است که نیروی‌های دغدغه‌مند فرهنگ حضور یافته و امسال نیز این پانزدهمین دوره این نمایشگاه برگزار می شود. اولین دروه این نمایشگاه از سال ۷۱ برگزاری شده اما در برخی سال‌ها به دلایلی برگزار نشد.

دکترفاضلی در ادامه با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۴۰۰ ناشر از سراسر کشور حضور دارند و با اشاره به اینکه کتاب‌های منتشر شده توسط ناشران استان نیز به دو صورت مستقل و یا تعاونی ناشران در نمایشگاه حضور دارند، تصریح کرد: معاونت امور فرهنگی وزارتخانه، استانداری گیلان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریری استان، شهرداری رشت مشارکت دارند.

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی رشت در جاده تهران، تصریح کرد: این نمایشگاه در ۲۰۰ غرفه برپا می‌شود و معاونت فرهنگی اداره کل و زیرمجموعه آن تلاش می کنند تا این جای‌گذاری به خوبی انجام شود.

پیش بینی ۸۰ میلیونی بن خرید برای نمایشگاه کتاب گیلان

وی در ادامه با اشاره به پیش بینی ۸۰۰ میلیون تومان بن برای این نمایشگاه، اظهار داشت: این نمایشگاه با ۳۰ درصد تخفیف در فروش پیش بینی شده که از این میزان ۱۰ درصد توسط ناشران و ۲۰ درصد نیز سهم اداره کل ارشاد و معاونت فرهنگی وزارتخانه هر کدام به مبلغ ۸۰ میلیون تومان پرداخت می شود.