×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وظیفه روابط عمومی ها مطالبه سازی در سلامت است

 به گزارش خط گیلان ،دکتر ایرج حریرچی در پانزدهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی با اشاره به اینکه هر ایرانی در سال به طور متوسط ۱۰.۳ بار به سیستم بهداشت و درمان مراجعه می کند، گفت :  در سال حدود ۸۵۳ میلیون بار ایرانیان با سیستم سلامت مواجه می شوند و وظیفه روابط عمومی ها  مطالبه سازی و هدایت خواسته ها به جهت صحیح می باشد.
قایم مقام و معاون وزارت بهداشت ادامه داد: با توسعه و پیشرفت جوامع و با گسترش بهتر بهداشت و پیشگیری در چند دهه اخیر ، آمارها نشان می دهد که تعداد مراجعات مردم به سیستم سلامت بیشتر شده  است . وی خاطر نشان کرد: این نشان دهنده این است که طول عمر افراد زیاد شده و در این کشورها بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و آلزایمر که مربوط به دوران پیری می باشند، ظهور پیدا می کند.
دکتر حریرچی با بیان این مطلب که سن امید به زندگی در کشور ما از ۴۰سال پیش تا کنون، از۵۰سالگی به سن ۷۵ تا۷۷سالگی رسیده، تصریح کرد :  امید به زندگی در کشور ما، ربع قرن افزایش پیدا کرده است.
دکتر حریرچی به چهار هدف حوزه سلامت، مشتمل بر بهبود [شاخص های ]سلامت مردم ،محافظت از مردم در مقابل مخاطرات ناشی از [ هزینه های ]درمان بیماری ها، افزایش رضایت مردم از نظام سلامت و کارایی اشاره کرد و از حوزه روابط عمومی و رسانه خواست تا این ۴ هدف را در نظام سلامت مطالبه گری کنند.
وی  در پایان خاطر نشان کرد: با گسترش امید به زندگی و افزایش رفتارهای [ شهرنشینی] که در تمام جوامع رخ می دهد، از جمله  کم تحرکی، دخانیات، غذای چرب،…بیماری های غیرواگیر گسترش پیدا می کند. پس باید پیشگیری از طریق مطالبه سازی مدیران روابط عمومی انجام شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.