×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر

 به گزارش خط گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی  با خانواده ۳ شهید ابراهیم، محمد و مهدی اسماعیلیان در بندر کیاشهر و خانواده‌های ۲ شهید اسماعیل و قربانعلی رنجبر و همچنین شهید ابوطالب و محمدحسین عزمی در آستانه‌اشرفیه دیدار کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه حضور در کنار خانواده شهدا برای عرض ادب و احترام است، اظهار کرد: آمده‌ایم از خانواده معظم شهیدان روحیه بگیریم زیرا خانواده شهدا با توجه به اینکه بیش از ۳۰ سال از شهادت عزیزان‌شان می‌گذرد همچنان با روحیه با نشاط و دارای اراده‌های آهنین در مسیر انقلاب و ارزش‌های اسلامی هستند.

وی، رسیدن به جامعه متعالی را نیازمند روحیه با نشاط و اراده‌های متعالی عنوان کرد و افزود: بهترین جایی که می‌توانیم این روحیه را مشاهده کنیم، کنار خانواده شهدا است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خانواده شهدا آرمان‌های امام(ره) را هرگز فراموش نکردند، تصریح کرد: حرکت شهدا به طرف جبهه‌ها برای کسب مقام نبود بلکه شهیدان برای رضای خدای متعال رفتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، ویژگی کسب رضای خدا را ماندنی ذکر کرد و گفت: اینکه افتخار می‌کنیم انقلاب اسلامی پرتویی از بعثت پیامبر خدا(ص) است، در سایه چنین اندیشه‌ای محقق شد و این امر برای ملت ایران به‌ویژه مردم گیلان جای افتخار دارد.

وی در ادامه با اشاره به وجود عالمانی که فرزندان خود را تقدیم راه خدا کردند، بیان کرد: حجت‌الاسلام جنیدی و حجت‌الاسلام اسماعیلیان ابوشهدای روحانی گیلان هستند.

آیت‌الله فلاحتی به افتخارآفرینی و عزت خانواده شهدا برای ملت ایران اشاره کرد و یادآور شد: البته هنوز نظام اسلامی حق شهدا، خانواده شهیدان، آزادگان و ایثارگران را آن‌گونه که باید، ادا نکرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند خود را مدیون شهدا، خانواده شهدا، ایثارگران و آزادگان می‌دانیم، اظهار کرد: بیان مذکور نشان می‌دهد خانواده شهدا عزیز هستند و امیدواریم این نورانیت تنها در تاریخ باقی نماند و در جامعه بازخوانی شود.

وی، روحیه خانواده شهدا را مثال‌زدنی توصیف کرد و افزود: دیدار خانواده شهدا تذکر به مسئولان است که نباید از مسیر شهدا فاصله بگیریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید براینکه خدا نیاورد مسئولی که در نظام اسلامی بخواهد برای خود و اطرافیان خود به دنبال منافع مادی باشد، بیان کرد: ما مسئول هستیم به همدیگر تذکر دهیم تا از فرصت‌هایی که می‌توان به جامعه خدمت کرد برای خود طعمه نکنیم.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید براینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید به نسل امروز و بعدی انتقال داده شود، خاطرنشان کرد: خانواده شهدا پیام‌آور انقلاب هستند زیرا نظام اسلامی با خون شهیدان آبیاری شده است.

ابراهیم، محمد و مهدی اسماعیلیان در دوران ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و هر ۳ شهید در گلزار شهدای کیاشهر خاکسپاری شدند.
ابوطالب و محمدحسین عزمی از شهدای دوران دفاع مقدس هستند و پیکر این ۲ شهید در گلزار شهدای آستانه‌اشرفیه خاکسپاری شده است.
اسماعیل و قربانعلی رنجبر در دوران ۸ سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند و هر ۲ شهید در گلزار شهدای آستانه‌اشرفیه خاکسپاری شدند.

زیارت آستان مقدس سید جلال الدین اشرف برادر حضرت امام رضا (ع) از برنامه های سفر آیت الله فلاحتی به شهرستان آستانه اشرفیه به مناسبت فرا رسیدن شهادت آن امام رئوف بود.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.