×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تصفیه خانه بزرگ آب گیلان باعث افزایش کیفیت و کمیت آب خواهد شد

به گزارش خط گیلان ،سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان در بازدید دکتر حسنی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان ضمن تشریح پیشرفت پروژه احداث مدول دوم تصفیه خانه ، نسبت به ارائه طرح آبرسانی به نقاط مرکزی گیلان و تبیین اهداف طرح اقدام نمود.

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه این تصفیه خانه با پیشرفت حدود ۸۰ درصد در حال اجراست اظهار داشت: تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با ظرفیت تولید آب  ۶ مترمکعب در ثانیه در دو فاز به روش BOT در حال اجراست.

وی همچنین افزود: در راستای خدمات رسانی بهتر به نقاط مرکزی گیلان، خط آبرسانی از محل تصفیه خانه بزرگ آب گیلان به شهر کوچصفهان به طول ۱۵ کیلومتر ، با اقطار ۳۵۰ میلیمتری چدنی و ۴۰۰ میلیمتری پلی اتیلن به مبلغ ۹۳ میلیارد ریال در قالب دو پروژه در حال اجراست که تا کنون ۳.۴ کیلومتر اجرا شده است.

مدیرعامل آبفای گیلان یادآور شد: عملیات اجرایی پروژه خط انتقال خمام به خشکبیجار به طول ۱۴ کیلومتر و با ارزش ریالی ۲۵۰ میلیارد ریال نیز آغاز شده که در این طرح جمعیت روستایی هم مدنظر قرار گرفته و ۲۴ روستای حد فاصل خمام به خشکبیجار از این طرح بهره مند خواهند شد .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک بیش از ۷۰ درصد جمعیت شهری و روستاهای در مسیر از آب تصفیه شده تصفیه خانه بزرگ آب گیلان استفاده خواهند نمود و این طرح باعث افزایش کیفیت و کمیت آب خواهد شد و آب مورد نیاز این مناطق را تا سال ۱۴۲۵ تامین خواهد نمود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.