×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
امر به معروف و نهی از منکر تکلیف الهی است

به گزارش خط گیلان،مراسم گرامیداشت هفته احیاءامربه معروف ونهی ازمنکر با حضور مدیرکل ،معاونین وکارکنان با سخنرانی حجت الاسلام کیماسی درمجتمع فرهنگی اداره کل بیمه سلامت برگزار شد.

دراین مراسم سخنران با اشاره به اهمیت این هفته وقیام امام حسین (ع)گفت:برای زنده ماندن جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر تکلیف الهی است و هر سال دهه اول محرم با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامیده می‌شود چون قیام امام حسین (ع) هم احیای این مهم و دین اسلام بود.

حجت الاسلام کیماسی با بیان اینکه عامل اصلی بقای اسلام شهادت مظلومانه امام حسین (ع) بوده است ،اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر نهاد دولتی نیست اما دولت موظف است همچون مردم در ترویج معروفات بکوشد

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر، نقش ارزنده ای در اجرای احکام و حدود الهی دارد و پشتوانه محکمی برای تثبیت ارزش ها و ریشه کنی مفاسد اجتماعی است. تجربه نشان می دهد که در طول تاریخ پر فراز ونشیب اسلام، هرگاه مسلمانان نسبت به هم احساس مسئولیت می کردند و یکدیگر را به اعمال شایسته دعوت نموده، از بدیها باز می داشتند، دیگر دستورات الهی نیز ارزش واقعی خود را در متن جامعه پیدا می کرد و گناه در جامعه کمتر رخ می داد.

وی اضافه کرد:به عکس هر گاه امر به معروف و نهی از منکر به صورت دو ارزش فراموش شده در می آمد و مورد غفلت یا کم توجهی قرار می گرفت، دیگر احکام الهی اسلام از قبیل نماز، روزه، زکات، حج نیز هر روز کم رنگ تر و بی فروغ تر می گشت که حضرت علی (ع) در این باره می فرماید:قوام و جوهره وجودیِ شریعت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بي قانوني ، ترويج خرافات ، بداخلاقي ، كينه ، دروغ و آمارهاي دروغ را عين منكر و بدي ها دانست و بيان كرد: صداقت، اعتمادسازی، تعهد، عدالت و… سرمایه‌های اجتماعی هستند که درصورتی که اتفاق بیفتد توسعه و تسهیل امور را فراهم می‌کند. درپایان فعالان امر به معروف ونهی ازمنکر ومدیران قانونگرا وحافظان بیت المال مورد تقدیر قرار گرفتند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.