×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
پزشکان دلسوز و متعهد نقش و جایگاه مهمی درسلامت جامعه  دارند

به گزارش  خط گیلان  به نقل ازخبرنگار لیجاراز رشت، دکتر علی اکبری مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان در مراسم بزرگداشت روز پزشک و تجلیل از پزشکان  نمونه گفت: پزشکان دلسوز و متعهد نقش و جایگاه مهمی در سلامت جامعه برعهده دارند و همواره در راستای خدمت به مردم و حفظ سلامتی افراد جامعه تلاش می کنند.

وی در خصوص انتخاب ۹ پزشک نمونه و تجلیل اداره کل بیمه سلامت گیلان از این پزشکان خاطرنشان کرد:میانگین اقلام تجویزی دارویی، پذیرش بیمار، رضایتمندی بیمه شدگان ، ارسال نسخ به موقع ، رعایت تعرفه و فرانشیز، همکاری در پروژه نسخه نویسی الکترونیک و … از معیارهای انتخاب این پزشکان بوده است.
مدیر کل بیمه سلامت گیلان تصریح کرد:یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۸۷۷ نفر، تعداد جمعیت بیمه شدگان سلامت در استان گیلان است ، از این تعداد یک میلیون و ۷۰ هزار نفر بیمه شدگان روستائی ، همگانی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند که بصورت رایگان بیمه شده و از خدمات بیمه سلامت در استان استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه هزار و ۷۶۲ طرف قرار داد اعم از بیمارستان ها ، داروخانه ها ، کلینیک ها و … در استان با بیمه سلامت همکاری دارند ، یادآورشد:ماهانه ۳۹ میلیارد تومان از سوی اداره کل بیمه سلامت به طرف های قرار داد پرداخت می شود.
دکتر اکبری از وجود ۲ هزار و ۸۷۶ بیمار خاص در استان گیلان خبر داد و گفت:سالانه ۳۳ میلیارد تومان از سوی اداره کل بیمه سلامت استان برای درمان این تعداد از بیماران هزینه پرداخت می شود.
وی میزان پرداختی به موسسات طرف قرارداد با بیمه سلامت استان را طی سالجاری ۱،۳۴۰،۶۷۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت:در شرایط فعلی که کشور با تحریم های ظالمانه روبرو است و دشمنان نظام به دنبال ضربه زدن هستند باید با تدبیر تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کرد.
مدیر کل بیمه سلامت گیلان خاطرنشان کرد:استحقاق سنجی ، نظام ارجاع الکترونیک ،پردازشگری اسناد الکترونیکی و نسخه نویسی الکترونیکی ، ۴ پروژه در راستای دولت الکترونیک است و استان گیلان جزء ۶ استان پایلوت کشور برای اجرای آن ها می باشد.
وی با اشاره به اجرای طرح استحقاق سنجی طی سال ۹۶ در استان گیلان خاطرنشان کرد:اسناد بستری الکترونیک نیز بصورت صددرصد در بیمارستان های دولتی استان اجرایی شده است و انتظار می رود بزودی در مراکز خصوصی نیز اجرا شود.
دکتر اکبری با بیان اینکه اجرای طرح نسخه نویسی نیز نیازمند همکاری همه پزشکان است ، تصریح کرد:دسترسی آسان به اطلاعات پرونده بیمار ، مدیریت پرونده پزشکی بیمار، کنترل و مدیریت هزینه و منابع و … از مزایای اجرای طرح نسخه نویسی است.
در ادامه دکتر دوگونچی رئیس انجمن پزشکی استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت:پزشکان عمومی رابطه صمیمی تری با بیمار دارند ومطب پزشک عمومی پناهگاه مردم است.
وی گفت:اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک طرح خوبی برای بیمار و پزشکان است .
دکتر اسماعیل نورصالحی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیزدر این مراسم اظهار داشت:بیش از ۹۸ درصد پزشکان سالم و درستکار هستند و تنها یک درصد از جامعه پزشکی مسیری را طی می کنند که موجب آسیب به جامعه می شود.
وی افزود:نباید اجازه دهیم تعداد اندکی به جامعه پزشکی آسیب وارد کنند وسلامت و درستکاری سایرین را زیر سوال ببرند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد:نظام ارجاع الکترونیک کار بسیار بزرگی است که باید با تلاش و همکاری دست اندرکاران عرصه سلامت اجرایی شود و سطح بندی خدمات نیزمیبایست صورت گیرد.
وی تصریح کرد:استان گیلان در پردازشگری اسناد بستری الکترونیکی با همکاری دست اندرکاران ذیربط در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد.
دکتر نورصالحی اذعان داشت:انجمن پزشکان عمومی استان نیز تمایل به نهادینه کردن نظام ارجاع الکترونیک دارند و همچنین در بخش نسخه نویسی الکترونیکی نیز اعلام آمادگی کرده اند تا با تلاش و همکاری ، سریعتر از سایر استان ها به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.
دکترفرزاد فرقان عضو شورای عالی نظام پزشکی کشورودبیر شورای هماهنگی نظام پزشکی‌های استان گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت:اگرچه چالش هایی در اجرای نظام ارجاع الکترونیک وجود دارد اما می بایست با همکاری مسئولان و دست اندرکاران ذیربط در عرصه سلامت ، جهت رفع چالش ها و ارائه بهتر خدمات به مردم گام برداشت.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم ۹ پزشک نمونه استان مورد تجلیل قرار گرفتند همچنین طی روزهای گذشته نیز با حضور مدیر کل بیمه سلامت در مراکز درمانی ، سه پزشک نمونه دیگر نیز تجلیل شده بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.