×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
شرکت بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در جشنواره جابربن حیان

به گزارش خط گیلان، سید جواد حسینی در هشتمین جشنواره دانش‌آموزی جابر بن حیان که به میزبانی گیلان در انزلی گفت :این جشنواره در راستای تحقق یکی از بندهای عملیاتی شدن سند تحول بنیادین مبتنی بر خلق نوآوری، تحقیق، کارهای عملی و مهارتی دانش‌آموزان، برگزار شده است و خوشبختانه این جشنواره دانش‌آموزی با استقبال بسیار خوب بزگزارشده است. 

وی با اشاره به شرکت بیش از ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز کشور در جشنواره جابربن حیان خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۰۰دانش آموز به سطح ملی راه یافته که در رشته های مختلف پژوهشی و دست سازه ، تجلیل می شوند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه علاوه بر جشنواره جابربن حیان، جشنواره خوارزمی برای دوره متوسطه اول و جشنواره جوان خوارزمی برای دوره متوسطه دوم و دانشگاه برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره‌ها زمینه‌ای برای تحقق دو موضوع بسیار مهم در اقتصاد کشور یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، برگزار می شود. 

حسینی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش ۱۳ جشنواره و مسابقات مختلف را در سطح کشور برگزار می‌کند، گفت: در عرصه هنر بیش از ۷۰ رشته هنری که ۱۰ میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند، در عرصه قرآن و عترت و نماز بیش از ۹میلیون دانش‌آموز مشارکت داشتند، همچنین در عرصه‌های ورزشی، علمی، نوجوان و جوان خوارزمی که با استقبال خوب دانش آموزان مواجه شد. و

ی با بیان اینکه سقف دانشمندی از دوره بزرگسالی و میانسالی به دوره کودکی تغییر شکل داده و ما امروز دانشمندان خردسالی داریم، گفت: اگر به نسبت گذشته مقایسه کنیم، این دانشمندان خرسال مانند دانشمندان بزرگسال به خلاقیت و نوآوری روی آورده اند و امروز رمز توسعه در آموزش و پرورش برای داشتن جامعه ای فعال و پویا، توجه به آموزش های ابتدایی است چراکه جامعه ای که برای اموزش ابتدایی هزینه نکند، روی توسعه را نخواهد دید. 

 معاون  آموزش ابتدایی  وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم گفت: ۲۰۶ اثر از سراسر کشور به مرحله کشوری هشتمین جشنواره جابربن حیان به نمایندگی از سه میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز راه  یافته  است.

حکیم زاده با تصریح اینکه دشمنان با تهدید و تحریم نتوانستند تاثیری بر سرمایه های پویای کشور بگذارند، افزود: با شکوفایی استعداد دانش آموزان می توانیم در برابر تحریم های دشمنان مقاومت کنیم. وی افزود: در جشنواره جابربن حیان دانش آموزان مسائل و  مهارت های زندگی را  فرا می گیرند و چالش های محیط زیست را شناسایی و راهکارهای مقابله با آن را با خلاقیت نوین ارائه می دهند.

در هشتمین دوره از جشنواره جابر بن حیان به میزبانی مشترک رشت و منطقه آزاد انزلی ،۳۰۰ دانش آموز منتخب از سراسر کشور حضور دارند که در این جشنواره ۲۰۶ اثر در قالب های طبقه بندی ، نمایش علمی(مدل، تحقیق، نمایش) آزمایش و طراحی و ساخت به نمایش در آمد.  

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.