×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
سازمان کارآفرین چیست و چگونه می توانیم سازمانی کارآفرین داشته باشیم؟

اختصاصی پایگاه خبری خط گیلان

دکتر کوروش ابو محبوب

مدرس دانشگاه و دکترای کارآفرینی

عصر حاضر ، عصر تغییر و تحولات شدید محیطی است ، این تغییرات چالش های زیادی را فراروی سازمانها قرارداده است.از اینرو بهره گیری مناسب از استعدادها و توانمندی های افراد در تدوین چارچوبها و الگوهای فکری جدید، شناسایی نیازهای واقعی مشتریان و بهبود مستمر خدمات و فراورده های تولیدی ، اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است.
سازمانها امروزه برای موثر بودن ، نیاز به کارکنانی آینده نگر دارند که بدانند چه کارهایی باید انجام شود تا خود و سازمان شان را برای رویارویی با چالش های آینده آماده کنند. راه حل مشکلات آینده دیگر در استفاده از ابزارهایی نیست که قبلا به آنها عادت کرده ایم ، بلکه در ابزارهایی است مانند تشویق و حمایت مدیران عالی از فعالیت های خلاق و نوآور .
امروزه سازمان ها دیگر نمی توانند با تعداد اندکی از افراد خلاق و کارآفرین و با اجرای چندطرح کارآفرینانه به رقبای چابک ، منعطف ، نوآور و فرصت گرای خود فائق آیند.
بلکه باید شرایطی را فراهم کنندتا همه کارکنان از چنین روحیه کارآفرینانه ای بهره مند شده و بتوانند به راحتی و به طور فردی یا گروهی ، فعالیت های کارآفرینانه خودرا به اجرا در آورند.
از اینرو می بایست فعالیت های کارآفرینانه را درسازمانها ترویج داد و روحیه کارآفرینی را در تصمیم گیرندگان و کارکنان سازمان پرورش و در نهایت محیطی کارآفرینانه در سازمان حاکم گردانید.
این امر ، مستلزم شناخت ، تبیین و تشریح مفهوم و فرایند کارآفرینی سازمانی است.
کارآفرینی سازمانی با شناخت و هم افزایی نیروها و مهارت های فردی و دادن امکان ریسک پذیری ، خلاقیت و نوآوری به افراد و گروهها به بهره برداری از فرصت های موجود جهت ارزش آفرینی در درون و بیرون سازمان می پردازد.
در واقع برای دستیابی به مزیت های رقابتی که امروز و فردای سازمان ها را تامین و تضمین می کند ، سازمان ها نیازمند نهادینه سازی نوآوری در درون خود هستند و این ممکن نیست جز از طریق کارآفرینی سازمانی.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.