×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
رونق گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی جامعه است

به گزارش خط گیلان و به نقل از ایسنا ، علی اصغر مونسان در حاشیه بازدید از موزه میراث روستایی گیلان در رشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از مناطق زیبا و گردشگر پذیر کشور است گفت: بیش از ۲۱۰ پروژه در حوزه گردشگری در گیلان در حال اجرا است و از این تعداد ۴۱ پروژه مربوط به ساخت هتل است.

وی با بیان اینکه رونق گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی جامعه است، افزود: ۹۰ درصد پروژه‌های گردشگری در دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ موزه تخصصی و عمومی در کشور فعال است.

مونسان با بیان اینکه ایران یکی از کشور های تاریخی است و جزو ۱۰ کشور پر پتانسیل گردشگری در دنیا شناخته شده است، ادامه داد: موزه ها یکی از قطب های گردشگری خارجی هر کشوری محسوب می شوند و موزه میراث روستایی گیلان یک موزه متفاوتی است که به آداب و رسوم و سنت گیلانیان پرداخته و در نوع خود ویژه است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: در نظر داریم موضوعات متنوع گردشگری را به ۲۸۰ هکتار از این موزه اضافه کنیم تا یک موزه روستایی بی نظیر و نمونه را در حوزه گردشگری به نمایش بگذاریم.

افتتاح هتل ۴ستاره، افتتاح متمرکز ۱۰ پروژه مرمتی، رونمایی از اطلس میراث‌فرهنگی استان گیلان و همچنین دریافت گزارش در خصوص روند ثبت جهانی روستای قاسم‌آباد به‌ عنوان روستای جهانی چادرشب از برنامه های سفر دکتر مونسان به استان گیلان است. همچنین بازدید از پایانه مرزی آستارا و تاسیسات گردشگری این شهرستان از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به این استان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.