×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 7 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
۲۵ هزار نوآموز گیلانی در کلاس های پیش دبستانی

به گزارش خط گیلان، نرگس دستیار معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان با اعلام این خبر گفت: بر اساس برنامه ریزی ها سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی  نوآموزان از ۱۵مرداد آغاز خواهد شد.

وی افزود: آموزش پیش دبستانی و آموزش های دبستانی در توسعه کشور ضروری است و رعایت راهبردهای بازی محور و فعالیت مدار، متناسب با اقتضائات سنی نوآموزان  و ایجاد فضاهای آموزشی جذاب و بانشاط برای کودکان از عواملی هستند که سبب ارتقای فرهنگی و آشنایی کودکان با عناصر فرهنگی و بومی جامعه می شوند.

نرگس دستیار با اشاره به برخی برنامه های کیفیت بخشی در دوره پیش دبستانی اضافه کرد : برگزاری نشست های تخصصی برای معاونان آموزشی ( کارشناسان و سرگروه های آموزشی مناطق ) ، تشکیل شوراهای آموزش و پرورش با حضور فرمانداران و بخشداران شهرستانها و مناطق ادارات، همچنین تشکیل جلسات و انعقاد تفاهم نامه میان ادارات کل آموزش و پرورش و بهزیستی استان گیلان ، برگزاری دوره های آموزشی با کیفیت با عناوین بازی و سرگرمی، قصه گویی ، هنر و خلاقیت برای بیش از ۱۵۰۰ مربی از جمله راهکارهای کیفیت بخشی در این دوره محسوب می شود .

وی برنامه نقد و بررسی و بازنگری و بهسازی محتوای آموزشی و کتب دوره پیش دبستانی،  برنامه ریزی و جذب حداکثری نوآموزان چهار و پنج سال تمام را از اولویت های این دوره برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به مشکل کمیِ جمعیت دانش آموزان در مناطق عشایری گفت: شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی و آشنایی نوآموزان مناطق دو زبانه به زبان فارسی ازجمله راهبرهای مهم معاونت ابتدایی استان به شمار می آید.

دستیار  با اشاره به فعالیت های معاونت ابتدایی در توسعه و تعمیم دوره پیش دبستانی با اولویت مناطق لازم التوجه ، دو زبانه و محروم گفت :  در تابستان پارسال ،  ۶۹۶ نوآموز دو زبانه در۸۵۶ کلاس به مدت ۵۶۰۰ ساعت در شهرستان های  مناطق عشایری زیر پوشش برنامه های آموزشی قرار گرفتند که پیش بینی می شود در تابستان ۹۸ این رقم به ۷۵۰ نوآموز برسد .

گفتنی است سال گذشته  بیش از ۲۴ هزار نوآموز زیر پوشش آموزش پیش از دبستان قرار گرفته بودند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.