×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گیلان و مازندران ۲۵ درصد نیاز داخلی چای کشور را تأمین می‌کنند

به گزارش خط گیلان و به نقل از خبرگزاری فارس ، حبیب جهان ساز در مراسم افتتاح نخستین جشنواره ملی چای کشور در جزیره استخر لاهیجان اظهار کرد: به دلیل جایگاه صنعت چای در توسعه، اقتصاد و اشتغال جامعه، برگزاری جشنواره چای یک ضرورت بود که تلاش می‌شود به‌صورت یک جشنواره دائمی هرسال در یک شهرستان چای خیز گیلان و مازندران برگزار شود.

وی برند سازی چای داخلی، آشنا کردن ذائقه مردم با مصرف چای داخلی را از اهداف برگزاری جشنواره ملی چای اعلام کرد و افزود: باغات چای شمال کشور، کارخانجات و صنایع تبدیلی چای پتانسیل لازم برای جذب توریسم داخلی و خارجی را دارد و صنعت گردشگری می تواند برای مردم منطقه درآمد ایجاد کند.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به نقش تأثیرگذاری شرایط اکوسیستمی مناطق شمال کشور در تولید چای تصریح کرد: تولید چای کشور از جایگاه بالایی برخوردار بوده به‌طوری‌که از ۱۷۰ کارخانه چای سازی که در تولید چای فعال هستند ۵۰ کارخانه چای سازی ما دارای برند معتبر و بیش از ۳۰ کارخانه چای سازی دارای استاندارد ملی است.

وی مساحت باغات چای گیلان و مازندران را ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: ۵۵ هزار خانوار در تولید چای فعالیت دارند که ۲۵ درصد نیاز داخلی کشور را تأمین می‌کنند.

جهان ساز به سیاست‌های حمایتی دولت طی چند سال اخیر از صنعت چای کشور افزود: با افزایش قیمت خرید تضمینی چای و حذف یارانه ۴۲۰۰ تومانی از واردات چای امیدواریم روند این حمایت‌ها همچنان تداوم و استمرار داشته باشد تا رونق به باغات چای برگردد و سهم تولید داخل از ۲۵ درصد به ۴۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای برداشت چای تاکنون ۶۷ هزار تن برگ سبز به ارزش ۲۰۲ میلیارد تومان برداشت‌شده است، بیان کرد: تاکنون ۷۰ میلیارد تومان از سهم دولت و ۹۴ میلیارد تومان از سهم کارخانجات کلاً معادل ۸۴ درصد مطالبات چای‌کاران است پرداخت‌شده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.