×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
بهره مندی حدود ۳۰ هزار نفر ساعت از آموزش های فنی و حرفه ای در گیلان

به گزارش خط گیلان و به نقل از ایرنا، محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان گفت: این تعداد نفر ساعت دانش آموز و دانشجو از آموزش‌های مهارتی در رشته‌هایی از جمله جوشکاری، تراشکاری، دوخت کیف چرمی و گل سازی برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۳۷ حرفه آموزشی در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به دانش آموزان و دانشجویان گیلان آموزش داده می‌شود، افزود: توجه به رویکردهای مهارتی برای اوقات فراغت جوانان، مهمترین برنامه فنی و حرفه‌ای استان در سه ماهه تابستان است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان خاطر نشان کرد: هر دانش آموز باید یک مهارت فنی و تخصصی را در طول اوقات فراغت آموزش دیده و نه تنها از لحاظ تئوری، بلکه از لحاظ فنی و مهارتی نیز کارآزموده باشد.

وی با بیان اینکه کارآفرینی، توسعه اقتصادی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: برای دستیابی به جامعه‌ای پویا باید به کارآفرینی توجه ویژه ای داشت و روحیه مهارت آموزی در جوانان و دانش آموختگان را ایجاد کرد.

وی یاداور شد: سال گذشته، ۳۶ هزار و ۲۷۲ نفر در قالب ۵ میلیون و ۵۶۴ هزار ۴۶۴ نفر ساعت در مراکز دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای استان گیلان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

اداره کل فنی و حرفه‌ای استان گیلان، با دارا بودن ۲۲ مرکز ثابت دولتی و ۷۸۲ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای آماده ارائه آموزش‌های مهارتی برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.