×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اقدامات گیلان در بحث تروما، الگویی مناسب برای کشور است/ با تامین آشیانه، اورژانس هوایی بزودی در گیلان راه اندازی می شود

به گزارش خط گیلان ، پیرحسین کولی وند-رییس سازمان اورژانس کشور، در مراسم افتتاح هفت پروژه مرکز فوریت های گیلان با اشاره به اهمیت راه اندازی و بازسازی پایگاه های اورژانس در ارایه خدمات بهتر و سریعتر به مردم گفت: در عملیات اورژانس ثانیه ها تعیین کننده هستند و به دلیل همین اهمیت توسعه تجهیزات فیزیکی و ارتقای خدمات اورژانس می تواند نقش مهمی در نجات جان بیماران ایفا کند.
وی با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای راه اندازی ستاد هدایت عملیات و ستاد هدایت درمان در استان افزود: راه اندازی این سیستم ها می تواند موجب ساماندهی و اعزام هدفمند بیماران به بیمارستان ها شده و از سویی کنترل و نظارت بر عملیات اورژانس را ارتقا می بخشد.
رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به عملکرد مثبت گیلان در بحث تروما خاطرنشان کرد: با الگوبرداری از گیلان، اقدامات استان در بحث تروما را در سراسر کشور اجرایی می کنیم. وی همچنین اهمیت اورژانس هوایی برای گیلان را یادآور شد و تصریح کرد: در صورت تامین زیرساخت های لازم برای آشیانه بالگرد اورژانس هوایی، این مهم به زودی در گیلان اجرایی می شود.
دکتر کولی وند اهمیت توجه به سلامت در گیلان را به دلیل ورود گسترده گردشگران در طول سال حایز اهمیت دانست و افزود: توسعه تجهیزات و امکانات در گیلان و اختصاص آمبولانس های بیشتر به کدهای ۲۴۷ و ۷۲۴ در گیلان می تواند کیفیت و سرعت ارایه خدمات به بیماران را افزایش دهد.
وی همچنین با بیان این که هم اکنون اورژانس به عنوان تابلوی وزارت بهداشت شناخته می شود، اذعان داشت: با ارتقای اورژانس از اداره کل به سازمان اورژانس، طبق برنامه ششم توسعه، عملکرد و زحمات غیرقابل انکار کارکنان اورژانس دیده شد.
وی تصریح کرد: هرچند هم اکنون اورژانس کشور در سطح کشور با ۳۰ هزار نفر کمبود نیرو مواجه است اما تلاش کارکنان اورژانس موجب شده که شاهد عملکرد مطلوبی از اورژانس در سطح استان ها باشیم.
رییس سازمان اورژانس کشور، ایجاد دانشکده فوریت های پزشکی زیرنظر یکی از دانشگاه های معتبر کشور را از جمله برنامه های این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: در صورت تربیت نیروهای متخصص در رشته های مربوط به اورژانس می توانیم خدمات بهتری به بیماران ارایه دهیم.

براساس این گزارش دکتر شاهرخ یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه دانش و تکنولوژی در اورژانس گیلان بسیار مورد اهمیت است اظهار کرد: راه اندازی ستاد هدایت عملیات و ستاد هدایت درمان در استان موجب جابجایی درست بیماران از شهرستان ها به بیمارستان های مرکز استان می شود. دکتر یوسف زاده ادامه داد: با اجرای طرح کد ۲۷۴ و ۷۲۴ در استان نیز شاهد ارتقای خدمات رسانی به بیماران هستیم و همین اقدامات رو به جلو نشان می دهد، اورژانس گیلان توانسته مسیر رو به رشدی را طی کند.
وی تاکید کرد: با توجه به گردشگرپذیری گیلان، آمادگی برای هرگونه عملیات فوری پزشکی و بهداشتی باید در گیلان بیشتر شده و این ظرفیت در اورژانس گیلان، به خوبی مشهود است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.