×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۴۳۲ نفر در سه ماه نخست امسال به علت غرق شدگی جان باختند

به گزارش خط گیلان ، پیرحسین کولیوند در سومین همایش ملی پیشگیری از حوادث غرق‌شدگی در سالن همایش‌های دهکده ساحلی بندرانزلی گفت: متأسفانه ۱۶ درصد از غرق شدگان افراد غیرحرفه‌ای و ناآشنا با شنا بودند که در زمان امدادرسانی، جان خود را از دست داده بودند.

وی با بیان اینکه غرق شدگی دو دهم درصد از آمار مرگ و میر کشور را تشکیل می‌دهد افزود: ۹۳۵ نفر نیز در طول سال گذشته در محیط‌های آبی کشور غرق شدند که بیشترین تلفات در حوزه‌های آبی رودخانه‌ها، دریا و استخرهای کشاورزی بود.

کولیوند با اشاره به اینکه بیماران دارای مشکلات مغزی مانند صرع و تشنج نباید به تنهایی اقدام به شنا کنند، اضافه کرد: شناسایی نقاط حادثه‌خیز، بهینه سازی خدمات و اصلاح زیرساخت‌ها در آن نقاط توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی متولی و مسئول، تکمیل پوشش زمان امدادرسانی، فوریت‌های پزشکی و خدمات آمبولانس بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با اشاره به کاهش غرق شدگی ها از سال ۹۲ تاکنون گفت: علاوه بر حضور امدادگران هلال احمر و ناجیان غریق برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از اقدام افراد غیرحرفه‌ای برای نجات غریق، باید با ایجاد امکانات رفاهی مناسب و متناسب با شرایط خانوادگی، تاکید بر آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی توسط جمعیت هلال احمر، سازمان اورژانس کشور و رسانه‌ها در راستای ترغیب مردم برای حضور و استفاده از طرح‌های سالم سازی دریا تلاش کرد.

این گزارش حاکی است ، دکتر پیرحسین کولیوند در حاشیه برگزاری این همایش در گفت وگو با خبرنگاران در بندر انزلی گفت : برای امداد رسانی به حادثه دیدگان احتمالی در جاده‌ها و سواحل دریا، اکیپ‌های اورژانس افزایش یافته است.

وی افزود: با توجه به آغاز سفرهای تابستانی و استفاده گردشگران از دریا، باید بیشترین خدمات و در کوتاه‌ترین زمان، به مردم ارائه شود.

کولیوند با اشاره به فعال بودن سه هزار و ۳۰۰ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ریلی و ساحلی گفت: این پایگاه‌ها به پنج هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس، ۴۲ فروند بالگرد، ۶۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۳۰ دستگاه موتورسیکلت مجهز شده اند.

رئیس سازمان اورژانس با اشاره به افزایش خدمات رسانی اورژانس هوایی گفت: در این راستا با استفاده از ۴۲ فروند بالگرد، به ۱۵۰ کیلومتر مسیر از طریق هوایی خدمات رسانی می‌شود.

به گفته کولیوند؛: در استان گیلان نیز به زودی با تهیه بالگرد این کار انجام خواهد شد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.