×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر

به گزارش خط گیلان ، از ابتدای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون بالا تا پایان هفدهمین  روز از مرحله غربالگری ، فشار خون ٧٦٩١٢٣ تن معادل ١٠٢.٣ درصد جمعیت هدف شامل  افراد ۳۰ سال و بالاتر، زنان باردار و مبتلایان به نارسایی کلیوی در تمام سنین، اندازه گیری و در سامانه های یکپارچه بهداشت (سیب) و سلامت ثبت شد.

این در حالی است که تا پانزدهم تیر، تاریخ اتمام بازه زمانی این بسیج ملی، دوازده روز باقی مانده است که با توجه به استقبال مردم استان، انتظار می رود پوشش حداکثری همچنان ادامه یابد.

همچنین شهرستان های املش، شفت، رودبار، سیاهکل، ماسال، لنگرود، تالش، صومعه سرا، فومن، رضوانشهر، لاهیجان و آستارا از مرز ١٠٠ درصد گذشته اند و شهرستان های املش و شفت پوشش بیش از ١٥٠ درصد را تجربه کرده اند.

کلیه مکان های ارایه خدمت فعال در استان، مانند مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت، بیمارستان های دولتی و خصوصی، ایستگاه های موقت و تیم های سیار دانشگاه و ایستگاه های سایر ادارات تا پایان روز ١٥ تیرماه همچنان به ارایه خدمت در این زمینه خواهند پرداخت. ضمن اینکه اندازه گیری فشار خون توسط مردم و ثبت نام در سامانه خوداظهاری تا پایان فاز اجرایی این بسیج ملی ادامه دارد.

گفتنی است؛ در حال حاضر  تعداد مکان های ارایه  خدمت  فعال در سطح استان  ۲۰۸۶مکان می باشد. علاوه بر کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ۲۲۸۷ کاربر نیز در پایگاه های موقت، ثابت و سیار در سطح استان جهت اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، با دانشگاه علوم پزشکی گیلان همکاری می کنند. جمعیت گیلان حدود ۲ میلیون و پانصد و سی هزار نفر و  بر اساس پیش بینی های به عمل آمده جمعیت هدف جهت اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون، حدود ۷۵۰ هزار نفر است.

لازم به ذکر است؛ فاز اجرایی بسیج ملی کنترل خون از ۱۷ خرداد لغایت ۱۵ تیرماه سال جاری همزمان با سراسر کشور ، در گیلان نیز در حال اجرا می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.