×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 14 خبر
معارفه مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد

به گزارش خط گیلان و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان، در این مراسم که با حضور دکترعلی دارابی معاون اموراستان های رسانه ملی ، آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان ، دکتر مصطفی سالاری استاندار و جمعی از نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان انتظامی و نظامی و مدیران دستگاه های اجرایی استان در استودیو نور صداوسیما مرکز گیلان برگزار شد با قدردانی از زحمات حسن ظهیری ، محمدباقر باقرزاده بعنوان مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز گیلان معرفی شد.
معاون امور استان های صدا و سیما در این مراسم با بیان اینکه رسانه ملی متعلق به مردم و زبان مردم است گفت : افتخار رسانه این است که زیر نظر رهبر معظم انقلاب است.
دکتر علی دارابی با بیان اینکه رسانه ملی باید حامی و همراه مسئولان باشد افزود : رسانه ملی از اینکه او را رسانه دولتی قلمداد کنند نباید هراس داشته باشد ، دولت ها برخاسته از رای اکثریت مردم اند و انعکاس مشکلات مردم ، عملکرد مسئولان و تبیین دستاوردهای انقلاب و نظام افتخار صدا و سیما است.
وی خاطر نشان کرد : ایران در زمان کنونی به کارگاه بزرگ سازندگی و پیشرفت تبدیل شده است و رسانه ملی باید منعکس کننده تلاش ها برای تسریع در پیشرفت و توسعه کشور باشد.
معاون امور استان های صدا و سیما با اشاره به اینکه رسانه ملی باید با تولید برنامه های فاخر و پژوهش محور بیشتر با مخاطبان ارتباط برقرار کند گفت : صدا و سیما باید هویت مردم را حفظ کند.
دکتر علی دارابی به نقش رسانه ملی در تبیین ارزش های اسلامی و انقلابی اشاره و تصریح کرد : تولیدات این رسانه مبتنی بر معیارها و ارزش های دینی و اخلاقی است.
وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان در ۴۰ سال گذشته توطئه های مختلفی برای ضربه زدن به انقلاب و نظام به کارگرفتند افزود : اگرچه کشور نواقص و مشکلاتی دارد اما نباید همه آنها را به دشمنان نسبت دهیم ، بلکه باید با پرهیز از بزرگ نمایی مشکلات تلاش مسئولان نظام را برای خدمت به مردم بیشتر انعکاس دهیم.
معاون امور استان های رسانه ملی در ادامه با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی گیلان و نقش مردم این دیار در پرچمداری برای مبارزه با دشمنان و گسترش تشیع گفت : گیلان با ویژگی هایش مینیاتوری از ایران است.
دکتر علی دارابی گیلان را خاستگاه علما و مفاخر سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و مذهبی و ۸ هزار شهید دانست و افزود : نشان دادن توانمندی ها و شناساندن بیشتر گیلان وظیفه رسانه ملی است که نیازمند کار و تلاش بیشتری در سایه وحدت و همدلی است.
وی در ادامه به ساخت سریال مادر در گیلان اشاره کرد و گفت : برای نخستین بار در تاریخ صدا و سیما یک سریال ۳۰۰ قسمتی ساخته می شود که در آن تاریخ فرهنگی ، اجتماعی ایران با تمرکز بر استان گیلان معرفی می شود.
معاون امور استان های رسانه ملی خاطر نشان کرد : همچنین در سریال مادر تلاش می شود آداب و رسوم، وحدت اقوام، همزیستی مسالمت آمیز اهل تسنن و تشیع ، مبارزات و مجاهدت های گیلانیان و ظرفیت های خدادادی این استان منعکس شود.
دکتر علی دارابی به ساخت سریال گنج شیری در گیلان هم اشاره کرد و گفت : این سریال آماده شده است که بزودی پخش می شود.
وی در ادامه با بیان نقش صدا و سیمای مرکز گیلان در جذب مخاطبان خارج از کشور ، از استاندار خواست زمینه مبادلات و تولید مشترک برنامه با کشورهای حاشیه دریای خزر را فراهم کند تا زمینه صدور بیشتر اندیشه های انقلاب اسلامی فراهم شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این مراسم به نقش رسانه ملی در تنویر افکارعمومی اشاره کرد و گفت : رسانه ملی نقش اثرگذاری در ارتقای فرهنگ عمومی دارد و باید به وظیفه عظیم انقلابی خود بیشتر عمل کند.
آیت الله رسول فلاحتی به وظایف مسئولان مدیران و مسئولان رسانه ملی اشاره کرد و افزود : شناسایی درست جامعه و محیط ، داشتن سعه صدر، برنامه سازی عمیق و علمی ، داشتن اطلاعات از رسانه های جهان و فن آوری های نوین رسانه ای، مدیریت مدبرانه، مخاطب شناسی ، تلاش برای رفع نواقص، جذب مخاطب با سلایق و افکار مختلف ، معرفی فرهنگ و آداب و رسوم بومی ، آشنایی با فهم – درک و نیازمخاطبان ، توجه به ارزش های دینی ، شناسایی جغرافیا و منطقه حوزه فعالیت ، نوآوری در برنامه سازی ، توجه به بازتاب مثبت و منفی برنامه ها ، ایجاد نشاط اجتماعی ، اجتناب از ترویج زندگی مرفه و کمک به ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی از ویژگی ها و وظایف مدیران رسانه ملی است.
استاندار گیلان هم به نقش رسانه ملی در انعکاس مسائل و مشکلات مردم اشاره کرد و گفت : رسانه ملی پل ارتباطی بین مردم و مسئولان است و در این امر باعث بهبود عملکرد مدیران و حل مشکلات مردم می شود.
دکتر مصطفی سالاری با بیان اینکه از نظارت مردم بر دولت استقبال می کنیم خاطرنشان کرد : هرکسی که متصدی امورد مردم است نیازمند پیشنهادات و انتقادات هم هست که صدا و سیما در این زمینه نقش آفرین است.
وی با بیان اینکه رسانه ملی ابزار امروزی برای ترویج فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر است گفت : رسانه ملی در کنار فضای مجازی می تواند مروج ارزش های اسلامی و هنجارهای فرهنگی و اجتماعی باشد.
استاندار گیلان در پایان با تشکر از عملکرد کارکنان و مدیران صداوسیما مرکز گیلان تصریح کرد: رسانه استانی بازدید سرزده از دستگاه ها و همچنین سفر مسئولان به شهرستان ها و پاسخگویی شان به مردم را به نحو احسن انعکاس می دهد.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت هم در این مراسم با بیان اینکه پشت چهره سرسبز گیلان مشکلات زیادی نهفته است گفت : مشکلات گیلان باید بیشتردر رسانه ملی انعکاس یابد تا امکانات و اعتبارات دولتی بیشتری جذب کنیم.
محمد صادق حسنی با اشاره به اینکه وظیفه صدا و سیما فرهنگ سازی و ارتقای فرهنگی است افزود : با توجه به اینکه گیلان استانی گردشگر پذیر است باید فرهنگی اصیل گیلانی ها از طریق رسانه ملی به دیگر اقوام ایران شناسانده شود.
وی با تشکر از صدا و سیمای مرکز گیلان در خصوص فراهم کردن زمینه حضور نمایندگان خانه ملت در این رسانه گفت : این فرصتی است برای بیان عملکرد منتخبان مردم در رسانه ملی است.
مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان نیز تقویت فرهنگ دینی و سبک زندگی ایرانی -اسلامی ، نقش آفرینی برای تحقق گام دوم انقلاب ، حفظ مخاطبان کنونی و جذب مخاطبان جدید، نوآوری در برنامه سازی، توجه به سلایق مخاطب، نقد دلسوزانه و مسئولانه از عملکرد مسئولان بدون سیاه نمایی و مچ گیری ، انعکاس فرهنگ بومی ، بیان مشکلات در بخش های سیاسی- اجتماعی – فرهنگی و اقتصادی، توجه به اقوام گیلان ، انعکاس زندگی مسالمت آمیز بین اهل تسنن و تشیع بعنوان جلوه ای زیبا از وحدت بی پیرایه و اصیل اسلامی و تعامل با مدیران استان برای شتاب دادن به روند توسعه گیلان را از مهمترین برنامه های خود اعلام کرد.
محمد باقر باقرزاده با اشاره به ۸ هزار شهید دفاع مقدس و ۲۳ شهید مدافع حرم در گیلان افزود : ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های انقلاب و شهدا وظیفه رسانه استانی است که با کمک کارکنان خدوم این رسانه برای تحقق آن گام برخواهیم داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.