×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اعتماد خیران در بخش سلامت، آسیب دیده است/ نیازمند یاری خیران سلامت هستیم

به گزارش خط گیلان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، عصر امروز، نمایندگانی از مجمع خیرین سلامت شهرستان رودبار به همراهی دکتر نوروزی-  مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودبار و دکتر بیات – رئیس بیمارستان ولیعصر(عج) این شهر با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر حیدرعلی بالو- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه سلامت در ملل مختلف، اظهار کرد: مقوله سلامت همچون آموزش و امنیت در تمام دنیا برای مردم واجب و به‌ظاهر هزینه‌بر است.

وی با اشاره به قانون اساسی و تأکید صریح آن مبنی بر توجه دولت به مقوله سلامت، افزود: دولت، متولی اصلی تأمین و ارتقای سلامت در کشور است، اما امروزه نه‌تنها دولت  ایران بلکه دول کشورهای پیشرفته نیز به‌تنهایی امکان تأمین  خدمات و مراقبت های سلامت را ندارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه در اغلب نقاط جهان، مؤسسات خیریه و مردم‌نهاد در راستای تأمین سلامت،  یاور و کمک رسان بخش دولتی هستند، گفت: بسیاری از شرکت‌های پردرآمد دنیا، بخشی از درآمد و سرمایه‌های خود را در جهت درمان مردم سرمایه‌گذاری می‌کنند.

دکتر بالو با بیان اینکه دین اسلام نیز بر کار خیر اهتمام دارد و ازاین‌رو باید در فعالیت‌های نیکوکارانه نظام سلامت پیشگام باشیم، تصریح کرد: مردم و خیران همیشه ثابت کرده‌اند پای‌کار خیرخواهانه هستند و در این زمینه فعال‌اند.

وی با اذعان به این نکته که امروزه اعتماد مردم به‌ویژه خیران به کار خیرخواهانه در بخش سلامت آسیب دیده، خاطرنشان کرد: در برخی شهرها ازجمله شیراز، اعتماد و سرمایه‌گذاری مردم به کار خیرخواهانه و از جمله هزینه در بخش درمان بسیار زیاد است و لذا از مردم گیلان به‌ویژه شهرستان‌های برخوردار انتظار دارند تا منابع خیرخواهانه آن‌ها مستقیماً با نیت آن‌ها هماهنگ و در امور سلامت هزینه شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به توانمندی بالای شهرستان رودبار در امور خیرخواهانه و مردم‌نهاد اشاره کرد و افزود: شهرستان رودبار ، خیران با روحیه کریمانه بسیار زیادی را در خود دارد و خیران آن اغلب از سرمایه‌داران بزرگ استان گیلان محسوب می‌شوند و ازاین‌رو بیشتر می توانند به مردم شهرستان خود در نظام سلامت  کمک کنند.

دکتر بالو با بیان اینکه در تشکیل و راه‌اندازی مجمع خیرین جهت ارائه خدمات نیکوکارانه نیاز به چیدمان نیست، تصریح کرد: نیکوکاران در این حوزه به نیات و دل خود مراجعه می‌کنند که اصل نیز بر همین مهم استوار است.

وی از آمادگی همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان با خیران رودباری در اجرای طرح‌های سلامت‌محور تأکید کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان دست یاری به‌سوی خیران و نیکوکاران دراز می‌کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به ضعف‌ها و اشکالات زیربنایی بخش درمان در شهرستان رودبار اشاره کرد و افزود: وجود سه بیمارستان در شهرستان رودبار و قرارگیری آن‌ها در فواصل مشخص ،  یکی از اشکالات حوزه درمان آن شهرستان هست چرا که نگهداری و توسعه این نوع از بیمارستان‌ها مستلزم پرداخت هزینه‌های مضاعف است.

دکتر بالو گفت: توزیع امکانات در شهرستان‌های استان به‌ویژه طی ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته، اغلب به‌درستی صورت نگرفته است در حالی که در بسیاری از شهرستان‌ها می‌توان یک بیمارستان را به‌صورت کامل تجهیز کرد.

وی همچنین از تخصیص یک دستگاه رادیولوژی برای بیمارستان ولیعصر و دو دستگاه دیالیز برای دیگر بیمارستان‌های شهرستان رودبار خبر داد.

گفتنی است در این نشست، علاوه بر دکتر نوروزی – مدیر شبکه بهداشت شهرستان رودبار، دکتر بیات – رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) رودبار و همچنین نمایندگانی از مجمع خیرین سلامت شهرستان رودبار نیز  به بیان ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان رودبار پرداختند.

همچنین در حاشیه این نشست، احکام خیرین سلامت شهرستان رودبار نیز از سوی دکتر بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اعضای جدید اعطا شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.