نقش برند سازی شخصی در ماندگاری کسب و کار
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۵ فروردین - ۱۴۰۰  
true
true
نقش برند سازی شخصی در ماندگاری کسب و کار

کوروش ابومحبوب – دکترای تخصصی کارآفرینی و مدرس دانشگاه

نقش برند سازی شخصی در ماندگاری کسب و کار

 برندسازی شخصی یک مفهوم جدید مربوط به استراتژی‌های بازاریابی است که فرد برای ارتقاء ویژگی‌های اصلی شخصی خود اتخاذ می‌کند. برندهای شخصی توسط سیاستمداران مشهور و افرادی که به دنبال حمایت یا منحصر به فرد بودن هستند، به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در برندینگ فردی چگونه دیده شدن در نظر دیگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ، یعنی اینکه ما دوست داریم دیگران راجع به ما چه چیزهایی بگویند. مثلاً بگویند که او فردی جسور یا مهربان یا متخصص یا حرفه‌ای یا سخت‌کوش و هزاران صفت دیگر؛ بنابراین در برندینگ فردی، شخص سعی می‌کند با انتخاب ظاهری منحصر به فرد خود را به دیگران و جامعه هدف خود معرفی و متمایز کند.
در برندسازی شخصی مهمترین عنصر خود فرد است . یعنی اگر فردی اظهار کند که در زمینه‌ای خاص تخصص و یا هنر دارد ولی واقعاً اینطور نباشد ، پس از مدت زمان کوتاهی دیگران این موضوع را متوجه می‌شوند و موجب می‌شود که دیگر در میان عموم جایی نداشته باشد.
در برندینگ فردی تقویت برخی از ویژگی‌های ما که به عنوان نقاط قوت تلقی می‌گردد بسیار مهم است. در برندینگ فردی، تمرکز فرد باید بر روی نقاط قوت و ویژگی‌های منحصر به فرد باشد و از طریق توسعه ، تقویت و ارتقای آن‌ها خود را نسبت به دیگران متمایز کند. برندینگ فردی به عنوان یک کاتالیزور می‌تواند به سرعت موجب رشد و توسعه کسب‌وکار فرد شود.
برند شخصی شما این است که چگونه خود را تبلیغ می‌کنید. این ترکیب منحصر به فرد از مهارت‌ها ، تجربه و شخصیت است که شما می‌خواهید دنیا شما را ببیند. از نظر حرفه‌ای، برند شخصی شما تصویری است که افراد از شما می‌بینند. این می‌تواند ترکیبی از این باشد که چگونه در زندگی واقعی مردم به شما نگاه می‌کنند و چطور رسانه‌ها شما را نمایش می‌دهند.
برند شخصی می‌تواند ارزش‌های زیادی را برای زندگی افراد بیافریند. این فرایند به افراد امکان می‌دهد که بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند ، نقاط ضعف و قدرت خود را بشناسند، در مقابل همتایان و رقبای خود ایستاده و جلوتر از آنها پیش بروند.
برندینگ می‌تواند بستری ایجاد کند که افراد خلاقیت و توانایی‌های خود را اثبات کنند ، ارزش‌های خود را از طریق عملکردی که دارند نمایش دهند ، جایگاه خود را محکم‌تر کرده و ارزش‌ها و پیام‌های خود را از این طریق منتقل نمایند.

حال یک سوال مطرح می شود ؛ برند سازی شخصی تا چه حد می تواند کسب و کار شما را تحت تاثیر خود قرار داده و موجب افزایش درآمد شما شود ؟
آیا ارتباطی بین برندسازی شخصی و کسب و کار وجود دارد؟
یک جنبه دیگر برندسازی شخصی به غیر از کسب درآمد و موفقیت در زندگی شخصی، موفقیت در کسب و کار است . ارزش و اعتباری که به واسطه نام شخص به کسب‌وکارها داده می شود ، بیشترین شانس را برای ایجاد و شکوفایی یک تجارت یا حتی از بین بردن یک کسب‌وکار ایجاد می کند. حتماً برندهایی را دیده‌اید که در تبلیغاتشان از افراد مشهور استفاده می‌کنند. در این تبلیغات کسب‌وکارها با همکاری یا عدم همکاری با یک شخص ، می‌توانند تصویری که از کسب‌‎وکارشان مدنظر دارند را به دنیا نشان دهند.
با وجود این ، یک تحقیق نشان می‌دهد که ۸۸ درصد از کسب‌کارها در جهان روی موضوع پرسونال ‌برندینگ به عنوان یک چالش برای کسب‌وکارشان تمرکز کرده‌اند. در این تحقیق همچنین ۴۱ درصد از افراد مورد بررسی بر این باورند که وارد شدن آسیب به اعتبارشان ، می‌تواند منجر به از دست دادن سرمایه آنها شود.
در ادامه این مطلب من به شماخواهم گفت که پرسونال برندینگ در رشد و پیشرفت کسب و کار شما چه نقشی ایفا می کند و چطور یک فرد می تواند سرنوشت یک کسب و کار را رقم بزند.

همیشه شخص بیشتر مورد اعتماد قرار می گیرد تا برند : این یک نکته مهم در روانشناسی است که یک فرد خیلی راحت تر مورد اعتماد جامعه قرار می گیرد تا یک برند. دلیلش این است که ارتباط بین انسان ها با همدیگر  بسیار قدرتمند تر از ارتباطات انسان با یک برند است و همچنین جامعه وقتی برند را می بیند نمی تواند متوجه شود چه کسی پشت آن است.

برند شخصی دو قدرت زیر یک پرچم است : وقتی شما به عنوان مدیر یک کسب و کار خود را برند می کنید در واقع در حال پرورش دادن یک قدرت مضاعف در کنار برند خود هستید. شما در قالب دو قدرت متفاوت یک هدف واحد را دنبال می کنید و می توانید از این موضوع استفاده های زیادی کنید.

افزایش تعداد فالورها در شبکه های جتماعی : یکی دیگر از مزیت های پرسونال برندینگ قوی این است که می تواند مخاطبان مازاد را به خاطر شخص شما به سمت وب سایت، شبکه های اجتماعی و رسانه های دیگر مجازی که کسب  و کار شما را نشان می دهد بکشاند. تصور کنید فردی که شما را به خوبی قبول کرده و می شناسد و شما از او برای بازدید سایت یا شبکه های اجتماعی برند خود دعوت می کنید ، قطعا می پذیرد و از آن بازدید خواهد نمود.

افزایش میزان فروش محصولات و خدمات : اگر شما بتوانید با مخاطبین خود ارتباط  قوی و موثر برقرار کنید ، قطعاٌ آنها در زمینه کاری تان فقط شما را قبول خواهند داشت و به نوعی مرید و علاقمند به شما خواهند شد. وقتی قدرت شما تا این حد افزایش پیدا کند امکان ندارد که شما محصول یا خدماتی را پیشنهاد دهید و مخاطب آن را نخرد. هر چقدر که قدرت نفوذ شما بیشتر شود ، میزان نرخ تبدیل مخاطب به مشتری بیشتر خواهد شد.

true
true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


true